Jag vill att du skall vara frisk!

Idag har jag jobbat, jag känner mig trött och hängig, men det är bara lördag och söndag kvar sen går jag på tre veckors semester! Det skall bli nice =)

När jag kom hem från jobbet hade min kära "man" lagat supergod mat, grillad köttbit med sallad och yoghurt sås =)
Till efterrätt fick jag ett samtal från min kära morbror. Jag älskar verkligen honom om han bara kunde vara frisk. När jag var liten ringde jag varje fredag till honom och hans dåvarande fru för att fråga om jag fick spendera min helg där, det var mitt paradis. Jag har alltid vart hans vän och han min. Men det finns något han håller närme om hjärtat, alkohol. Alkoholen har förstört allt. Dricker man tillräckligt länge så nöjer man sig inte med det till slut. Det var här som allt förstördes, allt förstördes av drogen som sjukhuset skrev ut. Dom skrev ut en mängd olika tabletter till en psykiskt sjuk missbrukare. Ända gången man får höra av honom är när han ärt full, han kan ringa mitt i natten, hota min far och mormor. detta är verkligen inte kul då han i "verkligenheten" är världens bästa.

hans samtal idag gick i alla fall ut på att han inte kan komma till kyrkan, ena dagen vill han andra dagen inte. Detta är riktigt tråkigt för det skulle betyda jätte mycket om han kom, om han kunde lämna flaskan bara för den dagen. Men i andra änden av telefonen får man höra en vuxen man, som är svag, svag för en flaska. Han gråter och säger att han älskar mig. kan man inte bita ihop en enda dag, Och visa alla att man kan om man vill? Jag vill!

Min mamma som jobbar i en skola fasar varje sommar för barnens sommarlov, som kanske inte får vara just det, ett lov. Ett lov med frihet och där barnen får bestämma vad man skall göra. Väldigt många barn får istället se sina föräldrar förvandlas till sommaralkolister, men bråk och fylla. Vet ni till exempal, att många barn inte vill ha sommarlov? Dom ser skolan som sin fristad. Där kan dom leka med sina kompisar i en skyddad närvaro. Tänk på det alla där ute!

Ta hand om era nära <3


Kommentarer
Postat av: lin

usch jag ryser....

2009-08-15 @ 00:13:11
URL: http://www.rarelady.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0