pengar är inte allt men det är mycket

tog en rejäl sovmorgon idag det är verkligen skönt att vara ledig ibland =)
Har vart ute med lilleman i det strålande vädret, åååå så skönt det blir skinnjacka och solbrillor sen =) wehoooo

Är lite grinig på min man, nej grinig är jag väl inte men ändå.
Som några vet så kommer han att bli arbetslös och jobbar bara denna månaden ut, men han har inte sökt några jobb, inte skrivit ett cv, inte kollat upp sina utbildningar han vill göra, utan han förlitar sig på att jag skall göra det åt honom men så fungerar det inte. jag kan ju inte ringa till skolan och ställa frågor åt min man?! Jag har alltid varit den personen som tar tag i saker, bokat och fixat men man kan inte alltid göra allt åt alla andra.

Så igår fick han papper från sin a-kassa där man tydligen kan vara med i a-kassan och medlem, var man medlem fick man 50% mer så jag bad honom kolla upp det, vad får man då till svar?
R:du får ringa, jag vet inte vad jag ska säga
men för fan det är ju bara att fråga, dom skäller ju inte ut honom.

Så nu har jag fått honom att ringa, och jag ska kolla upp hans skolböcker. Ganska bra deal iaf.

När jag är ledig på tisdagarna då ska jag städa, tvätta och ringa massa samtal åt honom, när ska jag få min egentid då?
jaja nu ska jag städa lite sen blir det days, det är ju så grymt jag skanar att titta på det, förr när jag bara jobbade 75% då hann jag ju med massa avsnitt.

kram så länge

Kommentarer
Postat av: veronika

R får tuffa till sig lite granna... man kan inte ha en mes till man... :P

Handskar är det snyggt?? :/

2009-03-17 @ 12:45:22
Postat av: Carro

Vaddå min röv??? min e inte hälften så stor som hennes.. // stay up röven =)

2009-03-17 @ 17:41:25
URL: http://www.rarelady.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0