förbannad

nu har vi vart iväg på bio och kvällspromenad. och även en sväng hos våra gamla hyresvärdar för att prata med deras nya hyresgäst som har vår lägenhet nu.

Jag är så sjukt jävla förbannad på dom. Vi hade en muntligt överrenskommelse om att vi skulle slippa uppsägningstiden så vi fick bara en månad. Vi ville hyra ut den till robins bror men det var inte ok så vi fick säga upp den. Fyra dagar innan vi skall flytta ringer jag hyresvärden för att checka av med nycklar, han säger att jag skall lämna dem i postinkastet. Sagt och gjort, vi flyttade ut den 31 juli och enligt ök skulle vi vara ute den 1 augusti. Så vi var till och med tidiga.

Nu begär dom att vi skall betala hyran för augusti månad, då vi inte esn bodde där, hade lämnat nycklar och hyreskontrakt. På baksidan har jag skrivit ner vår deal. men jag har ingen kopia på det.

Dom har nu skickat en tredje påminnelse, svarar inte när vi ringer. De påstår att vi skulle ha kvar lägenhetn och hyra ut den i andra hand. i så fall tycker jag det är väldigt konstigt att det bor en ny hyresgäst vid namn robert i VÅR lägenhet. För enligt dom är den ju vår.

När man pratar med dom vet dom inget om en muntlig överrenskommelse. och hotar nu med inkasso. Jag tänker då inte slänga femtusen i sjön till dom stora asen. imorgon är dte jag som ringer och skäller ut dom och hotar med hyresnämnden och hyresgästföreningen.

Flickan som lekte med elden var i alla fall grymm tycker jag, den håller verkligen samma kvalite som män som hatar kvinnor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0