Jag vill äta kakan men ändå spara den..

Idag är det vecka 19, tiden springer verkligen iväg, nästa vecka skall vi på ultraljud, ska bli spännand eoch se hur stor den är nu. Jag har börjat känna lite kicklande bubblor i magen. Det kliar, och det hjälper inte att mna kliar tillbaka =P

En diskution som går hett hemma hos oss just nu är att kolla kön eller inte. Tänk om vi kollar och sen ångrar oss. Klart att man egentligen vill veta? Men det känns som om man smakar på kakan i förväg om man tjuvkikar. Måste vara gött och inte veta, ta i lite extra för man sååååå gärna vill veta vem det är. Vad tycker ni, kolla eller inte?

Kommentarer
Postat av: emma

Hej! har du någon gång varit inne på min blogg?

Gillar du den? Om du nu gör det kanske vi kan följa varrandra?

jag designar också bloggar!

2010-04-01 @ 14:23:26
URL: http://justmyface.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Förstår om ni är såååå nyfikna, men spara det roliga till sist... Syns imorgon!! :o))

2010-04-01 @ 15:18:06
Postat av: Nadine ;)

tycker ni ska ta reda på det... :P

2010-04-01 @ 16:22:02
URL: http://naadiiinee.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Kolla inte!!!!! Jag VET at det är svårt och att man är nyfiken men sen när den lille kommer så kommer ni tycka att det var skitbra att ni inte kollade. tänk vad spännande när man krystat ut sitt barn och man tittar undrande efter kön. och vad det än blir så blir man huuuuuuuur glad som helst, som jag. "HAN HAR PUNG! HAN HAR PUNG!! VI HAR FÅTT EN SON!!!" :) KRAM

2010-04-01 @ 17:39:26
Postat av: Sandy

man gör som man vill,men det är precis lika spännande om man vet,kanske tom mer personligt. OCH man blir ju exakt lika glad och överaskad ändå på hur han eller hon ser ut. Man beslutar själv,säger man till andra vad dom ska göra är man störd! glad påsk,hoppas vi ses snart på jobbet! kram

2010-04-01 @ 19:40:17
Postat av: caroline- gravid vecka 30

som du vet har ju jag och mannen haft samma diskussioner här hemma. Jag tycker som sandy! Ingen annan kan bestämma hur ni ska göra. Ett alternativ är ju att kolla själva, men inte berätta för någon annan att ni kollat. Jag tycker inte man tar bort någon förtjusning genom att kolla. glad påsk. Kram

2010-04-02 @ 09:38:28
URL: http://www.rarelady.se
Postat av: Johanna

Kolla inte!!

Man får ha tålamod och så blir det verkligen en överraskning! Den bästa i livet =)



2010-04-02 @ 10:30:29
URL: http://johannahome.blogg.se/
Postat av: Rebecca

va i heee*ete, hur hittade du mig`?? :PP

2010-04-02 @ 16:32:48
Postat av: 18 år och gravid i vecka 32

Jag tycker ni skall kolla könet, jag ångrar inte en sekund att vi gjorde det. Det är verkligen INTE att förstöra upplevelsen att få barn eller graviditeten. Jag har fått en mer personlig knytning till mitt barn i magen nu när jag vet lite vem bebisen ÄR. Det är lika förväntasfull och kan bara säga att ni INTE kommer förstöra det. Det är väldigt praktist också att ta reda på könet just att för att köpa saker osv.



Däremot om ni skall göra Ultraljudet på Östra Sjukhus så kommer de inte säga det. De har som policy att inte säga även fast man KAN se. Om de inte säger får ni gå privat, Emmas Ultraljudsklinik i Göteborg, de gjorde jag och J! Kostar 700 kr. Väldigt värt det ! :D



Lycka till!! :D

2010-04-04 @ 19:26:17
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Michaela

Jag tycker ni skall kolla =) hade jag gjort för som en annan skrev man får nog starkare band samt att man är förberedd så inte det första man måste göra är åka och köpa massa saker utan kan bara vara =)

2010-04-05 @ 12:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0