Jul i vårt hus

Mm nu bakar jag julskumtomte fudge. Väntar på att den skall stelna nu. Vi skall iväg till våra vänner ikväll dom har glöggkväll med massa folk så jag tänkte ta med dom dit kanske, får se om huvudet minns det. Jag glömmer så jäkla mycket nu för tiden. Oftast är det att jag glömmer att ta med mig saker, låsa bilen mm. hehe

Benjamin skall få vara hos Petra och Daniel. Hoppas att han tar flaskan annars får vi åka.

I onsdags var vi på levande julkrubba i vallda kyrka jag och Benjamin var Maria och jesus barnet haha. När vi hade haft dop samtal ringde dom hem hit för att fråga om vi kunde medverka. Självklart ställde vi upp =)

Vår "gammla" granne Samuel var där med sin förskola. Joseph frågade barnen om dom visste vad barnet hette. Alla barnen ropade Jesus förutom Samuel han sa Benjamin. Sötnosen =) Jag skall visa er bilder på det men inte nu för jag tror att kameran ligger i bilen.

Benjamin har alltid sovit bra på natten fram tills nu. Innan har han bara vaknat för att äta sen somnat om. Nu tre dagar i rad vill han äta och snutta tutte hur länge som helst. Detta slutar i att jag ger honom tutten liggandes och då somnar vi båda. Han somnar för att han det för gott så han äter sig inte mätt. Detta relaterar till att han vill äta snart igen. Jag har tillräckligt med mat, det sprutar som fontäner. Han har dessutom börjat sova en del på dagen många korta "nappar". Jag vill hellre att han sover mindre men kanske lite längre istället. Skall höra med Bvc om tips. Inte så lätt att hålla honom vaken. I och med att vi har Nino och promenerar mycket med honom så blir dte ju mycket vagnåkande=Sömn igen.
Han har dessutom börjat toksvettas på natten så två dagar i rad har han fått sova naken. Inatt testade vi pyjamas men sängen var pisseblöt. Så vi fick bädda rent mitt i natten också. Jippie =)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

hMM, kan ni inte testa att ha honom i bärsele när ni är ute med nino? Då är han ju upprätt och kanske inte somnar? Det gjorde iofs Wilmer ändå ;) Haha.

Sån skumtomtefudge tänkte jag också göra snart! :)

2010-12-10 @ 15:54:45
URL: http://ungfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0