Hälften du, hälften jag

Lilla du därinne 
Jag undrar så vem du är 
Att jag vet så lite om dig 
Fast du redan är här 

Är det dina tår jag känner 
Är det ditt hjärta jag hör slå 
Är det sant att du har ögon och naglar 
Och en mage att pussa på? 

Jag vet så lite om dig 
Fast du redan är här 
Men jag älskar dig som tokig 
Vem du än är!

Det är som ett mirakel 
när ett barn har blivit fött. 
Ut kom en liten mänska 
som ingen förut mött. 

Ett spädbarn är så vackert 
och dess doft helt underbar. 
Och det är nåt visst med blicken 
som är sällsamt vis och klar. 

Från den stund man tar emot det 
blir inget mer detsamma. 
För ett barn förändrar livet 
för sin pappa och sin mamma... 

Ett sånt hav av ömsint kärlek 
som plötsligt väller fram 
för detta lilla under 
som ännu vägs i gram.
Av: Lycke


Kommentarer
Postat av: Kompisar från Malmö

Ännu en gång - GRATTIS kompisar!!!

2010-02-17 @ 14:15:27
Postat av: Jannie

D va himla fint skrivet... Kram

2010-02-18 @ 11:25:23
Postat av: Nadine ;)

Grattis!! Varför har du inte sagt nåt till mig... ? :P hehe :D ;)

2010-02-19 @ 21:12:46
URL: http://naadiiinee.blogg.se/
Postat av: jennie

Åh vad roligt.. Grattis =)

2010-02-20 @ 10:08:47
URL: http://jenniemx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0