Torsdag, dag 4

Fjärde dagen hemma och jag har överlevt hittills. Vi har småfixat eller gjort småsaker varje dag så dagarna går lixom fort ändå. Idag var R iväg på ett möte, under tiden kunde ju inte rastlösa jag sitta inne och stilla så jag tog fram min höga intelligensnivå.
Klippte häcken med eldriven sax i duggregn, helt plötsligt ville den inte fungera mer. Testade att byta sladdar mm till slut går jag in och kollar strömmen. Då har jordfelsbrytaren gått. I samma veva kommer R hem och frågar om jag är helt knäpp som håller på med el i regnet? Svaret blev: Jaha är det farligt, kanske därför strömmen gick.

R säger att jag kunde fått en stöt som kanske hade kunnat döda Berry. Jag vet inte om det är sant. Ibland tänker man inte innan man handlar, häcken behövde klippas. Orka vänta på fint väder. Jag fick gå in i förrådet istället och röja där. Där fanns ingen el och inget regn =) hihi.

Nu skall jag snart ta tag i lilla rummet och röja lite skit där, blir nog en vända till klovsten sen =)
Jag har var duktig och bakat smörbullar också =) goda som attans. Skall nog baka mer och bunka upp för besök när Berry har anlänt =)

Ikväll blir det restaurangmys mer R:s familj.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0