Lilla söta farmor

Tycker synd om min farmor. Hon har blivit bestulen.

Här i göteborg har man inskaffat magnetkort att ha på buss och spårvagn detta medför att man måste dra kortet när man går på och av. Min farmor hade åkt spårvagn häromdagen och satt vi dörren med sitt busskort i handen för att inte glömma av att stämpla när hon går av. När spårvagnen stannar reser sig en svart man sig för att gå av, rycker åt sig farmors busskort och springer iväg. Stackars farmor for upp och skriker "En neger snodde mitt kort" och springer fram till chaffören:
F: han snodde mitt kort, negern snodde mitt kort. Jag hade 179 kr på det.
C: Vad skall jag göra åt det?
F: Men om det kommer en kontrollant får jag böter!!!!
C: Nej i så fall säger jag vad som hänt.

Hur kan man göra så mot en stackars dam. Var ett busskort det bästa han kunde hitta? Hoppas att han ruttnar i ********.

tack Å hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0