En nap hade inte suttit fel

Vilket strålande vi har här i götet idag!! Det känns som vår! helt fantastisk! R är och fiskar med sin bror idag, och ni tror väl inte att dom får fisk?? Nae, det tror i alla fall inte jag =) hehe. det är ju inte deras starkaste sida, det där med fisket. Jag har spenderat dagen här hemma, städat och sov ända till tio. Lyx =) klockan två kom min morbror, fru och min kusin hit på fika och för att spana in Benjamin.

Benjamin ligger just nu i gymmet och pratar för fulla muggar, Jag önskar att han kunde somna en stund så jag också kan sova hihi =) Igår var vi hos grannarna Åsa och Magnus, käkade pizza (sallad för mig, jag tycker inte om pizza) tjötade och såg på idol. Deras son Samuel 5år är så fantastiskt fin och duktig. Benjamin var lite små ledsen och ville ha närhet så Åsa höll honom en stund och efter ett tag ville Samuel hålla honom i soffan. Benjamin somnade i Samuels famn efter två minuter. Samuel satt och pussade honom på huvudet och höll om honom ordentligt. Han var så stolt att han fick hålla honom. Dom var så fina. Tyvärr hade jag inte kameran med mig.
Åsa frågade Samuel om han ville ha en lillasyster, till svar fick hon: nej en Bebis. Då frågade hon: Vill du inte bli storebror, då sa han: Nej, jag vill bli pappa!!! haha dom är för goa.
Häromdagen när han fick reda på att vi skall flytta då sa han till Robin: Vad bra då kan vi hälsa på er.

Min svågers syster har en dotter Emmie på 6år. I tisdags när vi kollade på fotbollsmatchen så sprang hon runt utan jacka. då säger min syster V till henne: fryser du inte?
E: nej
jag o v: det gör vi
V: men det gör vi nog för att vi är gamla. Är vi gamla??
E: JA, men ni är i alla fall människor!

haha what? i alla fall människor? skulle vi vara zombies annars?

=) Ibland undrar man vad som rör sig i barns huvuden.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

:) Tack! Maggen är fortfarnade mjuk så jag känner mig som en sumobrottare! Vet ine om det är nått fel på vågen, men enligt den har jag inte gått upp nått. och det måste jag ha gjort!! Den lille tjejen kanske menade att du och V är lika mycket värda ändå, fast ni är lastgamla käringar ;)

2010-10-10 @ 13:38:46
URL: http://ungfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0