I lagens namn

Jag har i flera dagar försökt att få tag på en åklagare i det fall jag skulle vittna i idag. jag ville telefon vittna eftersom jag har Benjamin. Igår eftermiddag fick jag prata med världens otrevligaste kvinna som bara gnällde. Hon tog mitt nummer och skulle se till att någon ringde tillbaka till mig för att ge mig ett besked. Idag klockan 10 hade fortfarande ingen ringt och jag skulle vara vittne klockan 13.45.  så jag ringde till tingsrätten och hon sa att någon skulle ringa upp mig. Hon maila någon protokoll sak som skulle se till detta. Klockan ett har fortfarande ingen ringt så jag fick ju snällt bege mig till Göteborg. Det hade blivit lite missförstånd på R.s jobb så som tur var kom han hem vid tio.

Fallet var förskjutet så jag skulle först vittna 14:00. 14:05 ringer min mobil, ett dolt nummer, så jag svarar inte, får ett mobilsvar men jag skiter i det. Så jag stänger av mobilen. Efter 5 min kommer jag på att jag kan ju lyssna av det i alla fall så jag sätter på telefonen igen och lyssnar. DÅ ringer den puckade åklagaren eller domaren , jag vet inte vem, och säger att dom kan ta det på telefon. Men Hallå?! jag sitter ju och väntar på andra sidan dörren. Jag fick i alla fall komma in tillslut. Vad tror dom? dom kan ju inte ringa 20 minuter efter att jag skulle vittnat? jaja nu är dte gjort i alla fall.

Efter det tog jag o R en sväng på stan. R köpte en deo och jag en topp. Kvällen bjöd på fotbolls som vanligt på tisdagar. Idag förlorade dom men dom vann serien totalt. Dom har vart så duktiga =) Nu sitter vi soffan och förösker se på någon skitfilm som vanligt. Antingen är dte massa skitserier ochh pissfilm. det blir nog sängen snart i stället =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0