Jag är ledsen att jag tar ifrån dig det bästa du vet

Jag och Robin fick reda på i somras att vi fått en lägenhet i centrala kungsbacka. Den håller på att byggas just nu så den är inte färdig än. Vi har velat på beslutet hur länge som helst nu och i tisdags kom bomben. Roland som vi hyr utav kommer inte att köpa loss denna lägenhet som vi bor i nu. Så ända chansen till att vi ska bo kvar här i vallda är att själva köpa. Men vi kan inte, och vill inte. Den kommer gå loss på över två miljoner. Två miljoner för en trea på 75kvm det är mycket.

Det värsta är Nino. Han älskar att bo här. Det finns inget bättre än att få släppa ut honom på tomten och se hans lycka. Hans lycka över att kunna ligga under eken och spana på grannarna. jag tycker synd om honom. Visserligen har vi fått en lägenhet på bottenplan, så vi hade båda balkong och uteplats. Uteplatsen är typ som en balkong fast med trätrall. Det som också svider är det kalsabraiga hyran, 8200:- Jippie som hittat ju. Men vi skall nog lösa detta.

Vårt mål är att en dag köpa ett hus och då får ju Nino sin tomt igen. Tills dess får han nöja sig med skogen =(
Vi kollade på lägenheten idag, det kommer bli kanon. Vi önskade ju bottenplan just för uteplatsen men nu var dne ju inte så stor så det kunde ju kvittat. Lite dumt med markplan är ju insynen. Vi som är nakenfisar, vi går aldrig runt i byxor här hemma. Jo när vi har gäster såklart men inte annars. Det är obekvämt =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0