nya metoder

Idag var jag hos min gamla barnmorska malin på återbesök. Hon är verkligen toppen. Jag sa till henne att jag önskade att dom hade bvc där. Det hade verkligen vart top notch. Jag trivs inte med vår mupp tant. Hon säger bara hela tiden att han är ju så liten då menar hon ung, inte liten vikt/längd mässigt. Efter pratat med malin bestämde jag mig för att sluta ge mat på natten nu. Så idag blir första natten och hoppas gud bevare mig väl. Jag får väl sova imorgon med honom annars. ;)

Vi har öven smått börjat införa EC metoden här hemma. Det funkar ju inte så bra när man är borta så vi har börjat lite lätt här hemma. Efter sovstund och efter mat. Visserligen pinkar han ju där emellan också men det är ju skitsvårt att veta när. Han fick ligga naken på en filt här hemma i över 1 timme. Efter 20min på rygg tröttnade han och ville sedan ligga på mage. Självklart pinkade han när han låg på mage så jag kunde ju inte se hans uttryck. Hittills har vi lyckats fånga upp några pinkar i vaskhon. =) Don vill egentligen att man skall utöva detta redan från födseln men jag har först läst om detta nu.

För er som undrar över Ec metoden kan läsa här:
Elimination Communication är alltså en metod där man samarbetar förälder och bebis. Det handlar i slutändan om att man som förälder ska förstå bebisens signaler på nödighet och hjälpa barnet att göra ifrån sig på ett mer bekvämt ställe än i blöjan. Metoden är väll i första hand för att bebisen ska slippa ligga i en blöt blöja, men resultatet är självklart bekvämt även för föräldrarna då man i slutändan slipper byta en massa äckliga blöjor. Det krävs visserligen en hel del tid och sjukt massa tålamod innan man har funnit den där kommunikationen, men när man nått målet tror jag man känner det var värt mödan.

Mer info på: Ecsweden och familjeliv


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Men om ni inte gillar BVCtanten så byt! Byt bvc, det är ju bara att säga att det är närmre eller nått till det andra stället! Och Benjamin är väl för tusan inte liten? På filmerna du lade upp såg man ju att han hade goa bilringar på armarna ;) Tänk om vi gått dit med Wilmer då, han vägde inte 7 kg förrän han var 7 månader typ. Blir så förbannad på dessa BVCtanter som sitter där och tycker. Ha det gott och lycka till!

2011-01-14 @ 10:38:02
Postat av: Jannie

Jag förstår dig helt o hållet!

vi hade oxå en jäkla mupp när vi gick i Kba.

Hon tyckte oxå att Victor va liten o ville att jag skulle väcka honom mitt i nätterna...

Så byt om du kan!

Jag är supernöjd med de här nere tex.

Du måste berätta mer om detta o allt som händer med den lilla prinsen,när vi träffas.

Hur har ni det i nästa v?Kramar

2011-01-14 @ 11:24:54
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Natalie

Kul! Vi kanske kan följas åt och stötta varandra samt ge tips osv? Din pojk är ju lite äldre så det blir kanske inte riktigt samma, men det är ju övergripande samma... Lycka till!!

2011-01-14 @ 12:27:38
URL: http://natalie.blogg.se/
Postat av: Natalie

oj..skrev fel bloggadress på kommentaren innan :)

2011-01-14 @ 12:28:28
URL: http://nataliesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0