att räkna dagar

Vi kom iväg i fredags och hade det supermysigt. Middag och bio och sedan gekås på lördagen. Blev lite lego, leksaker till b, dra på lakan och lite annat kraffs som vanligt.
Natten mellan lördag och söndag trodde jag att jag skulle avlida eller nått. På kvällen fick jag plötsligt fruktansvärt ont i min rygg, för att senare under natten plågas av ryggsmärta, otroliga sammandragningar och sparkande karate kid. Gårdagen gick ungefär i samma tecken. Men jag fick ta mig i kragen då vi skulle hälsa på ett par vänner i norsesund. B var glad över att få klappa en två dagars kyckling, titta på höns/tuppar och hästar. På vägen hem fick jag en sån frossa och ont i hela kroppen så Robin fick verkligen dra hela lastet igår. Men idag är allt som bortblåst, bara lite små känningar i ryggen och en del sammandragningar trots att jag bara vilat hela dagen.

Benjamin har vart på dagis, endast 5 barn idag. Alla andra är hemma med vattenkoppor. De som var på dagis idag har alla haft koppor förutom Bennie. Jag undrar när han skall få?? Bara för att vi vill ha nu och inte till hösten när plupp är så liten. Idag ringde jag även kommunen och fick ändrat dagis. Nu ska B gå på ett dagis som vi inte alls tänk från början men när vi var på möte på det dagiset som han hade fått plats på så kändes det inte bra. Små små rum och syskonavdelning (1-6år). nu har vi inte vart på den nya förskolan för den håller på att byggas just nu så jag vet ju inte hur lokalerna är tänkta där. Nackdelen där är väl att det blir en väldigt stor förskola med 6 avdelningar. det är svårt det där med att veta vad som är/blir rätt eller inte.

Där b går nu är ju bara en tillfällig förskola och det tyckte jag inte alls kändes bra i början. Men efter mötet där så kändes det bra och jag hoppas att så blir nu med. Hade gärna velat ha kvar honom där, det enda tråkiga är deras ute gård som är näst intill obefintlig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0