stor och bökig

Var hos bm idag igen. Mitt blodtryck och mitt järnvärde var jättelåga båda två. Inte så konstigt att jag trodde att jag skulle svimma av när jag var där. Mådde verkligen inge vidare, tur man var i rätta händer då hehe. nu har jag köpt proviva jordgubb och skall verkligen bli bättre med mina järnpiller. Magen känns stor nu tycker jag, pluppen möblerar om för det mesta. När skall den förstå att det börjar bli trångt och inte funkar att bröta runt så?

 Sammandragningarna har börjat komma och de kan komma när jag vilar, i soffan på kvällen eller när som. Bm sa att det var normalt med tidiga sammandragningar som omföderska så det är väl bara och gilla läget. Halsbrännan är ett stort skämt när jag skall sova, men jag har hittat en lösning. Suga på en halstablett tills jag somnar. Det funkar kanon, säkert inge bra för tänderna men det e ju inte så långt kvar. Testade Gaviscon, men det var ta mig tusan det värsta jag vart med om. Tugga på en tablett så det skummar ur munnen som en rabiessmittad tjockis för att sedan få ännu värre halsbränna. Ne det var inget för mig det.

Har smörjt mig även denna graviditet med Clarins stretch mark control, den e grym!! med B fick jag en mini bristning från min gamla navelpiercing. Om jag inte hade haft ett ärr där sen förr så tror jag inte att jag hade fått nån alls. Hittills har jag inte fått någon och hoppas att så förblir. Det har bara blivit så vid ärret som med B. Ett tips till er med bristningar eller gravida!!



Skall kila och hämta B från dagis nu sen skall vi spendera kvällen/eftermiddagen i mölndal på Pellekandagen. Mysigt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0