det är MIN

gårdagens spenderades hos vicky och barnen. Bennie o wille hade fullt upp med diverse lekar såsom hoppa soffa, jage, bilrace och självklart ett gäng det är min däremellan.


Just det där mitt o ditt har jag funderat lite över. Som förälder tycker man inte att det är svinkul när barnen säger den e min om allt så ingen annan får leka med det. Men det är ju faktiskt vi som lärt dom det.


Jag tänker på när vi är ute på gården till exempel. Grannpojkens bil står utanför och bennie springer dit för att sätta sig då säger man: nej, benjamin den är inte din!

det blir ju jättekonstigt för barnen att ena stunden får man inte leka med ngt som inte är ens eget och andra stunden ska man dela med sig.


självklart tycker jag att det är toppen att barnen vet vad som är mitt och ditt och de är även bra för dom att lära sig och dela med sig.


summa kardemumma, dela :)



gosekillarna håller handen påväg till lekplatsen <3

Kommentarer
Postat av: Caroline

hihi, ja det där eviga tjatet om mitt och ditt, det tar fan aldrig slut. Men Ellas värsta period med just det har lagt sig lite i varje fall =)

Var i Kroatien har nio varit?

2012-11-10 @ 16:59:22
URL: http://www.rarelady.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0