förbannad

jobbat och slitit har jag gjort idag med! Dagen bara rann förbi, jag förstår verkligen inte vart tiden tar vägen nu för tiden.
För några månader sedan kom det in två killar på jobbet i 16år åldern, dom skulle prova jeans, efter ett tag kommer väktaren och skäller ut dom som bara fan att han skall banka skiten ur dom så att dom pissar på sig mm. Jag och min arbetskamrat caroline tappade typ hakan och sa inget, när vakten sedan gått ut frågar vi killarna vad det där handlade om, då sa dom rakt och ärligt att dom hade tabbat sig för nån månad sedan och tyckte att det var tråkigt att man skulle få skit för det hur länge som helst.

vi blev förbannade och sa till vakten som stod på utsidan att när våra kunder är inne i butiken så får han hålla tyst med sådant snack. Vakten haffade killarna på utvägen igen, så vi stod med och diskuterade. efter diskutionen kom killarna in till oss igen för att tacka för att vi "försvarde" dom. då sa vi att alla är ju värda en annan chans, och ni har ju inte gjort något mot oss.

jag har sätt båda killarna lite då och då efter detta. men idag kom den ena killen (M) med en annan kompis, kompis provade en tjocktröja och M hjälpte honom. efter ett tag gick m in i ett provrum med lite t-shirtar. Jag berättar då hela den här storyn för min andra kollega. Kompisen köpte sin tjocktröja och så var dte inte mer med det. Men när klocklan är 5 i sju ser vi att dte ligger en lapp i provrummet. Vi kollar lagret och inser snabbt att M har snott en t-shirt av oss. Man blir så sjukt irriterad. Man blir så jävla ledsen när någon gör såhär, någon som man trodde var "snäll" Vi har redan försvarat denna killen en gång. Och idag när han var inne verkade han som en schysst kille.

När R hämtar mig från jobbet sa jag till honom: vi skall spana efter två snorungar. R svarar då: jag såg precis två gå förbi här. Vi hinner inte köra långt innan jag ser killarna, dom står på vår lastkaj. Ut ur bilen och fram till dom. Självklart nekade dom till en början, men när jag till slut fick kolla i killens påse, så visst låg den där.
Man blir så sjukt ledsen, här är man snäll och försvarar, och idag när dom var inne så stjäl han från oss. Jag frågade varför? Vet ni vad jag fick till svar? Jo att han typ aldrig har pengar. Jag har inte heller alltid pengar men jag snor inte saker för det, då får man spara. that's it!
Klockan var ju över sju så jag hade ju slutat jobba och hade inget nummer till väktare. Dom tyckte att jag var snäll som inte ringde 8 de visste ju inte att jag inte hade numret) men jag kanske inte var så snäll trots allt. Nu har vi vart snälla mot den här grabben två gånger. Vi kanske inte hjälper utan stjälper honom? hoppas att han fattar vad som kan hända efter min dialog med honom.

jaja dte var nog allt =)










Kommentarer
Postat av: jt

efe

2009-11-21 @ 12:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0