Matprat

Imorgon är det bvc som gäller, vi har inte vart där på två veckor så det skall bli spännande att väga och mäta. Tog på Benjamin en pyjamas som han hade när han var nyfödd på dom blev det 3/4 byxa. Han har blivit så stor min goseknose =) Jag ammar men på morgonen och kvällen vill han typ äta varannan timme, not nice. Nätterna och dagarna håller han 4 timmar emellan målen så jag vet inte vad han håller på med. Jag har massa mjölk för man hör och ser hur det rinner ut ur munnen på han när han äter. Hur länge matade ni era barn under natten? Och hur gör man för att sluta med det?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad menar du med hur länge? Alltså tidsmässigt eller hur många månader?

Tidsmässigt så var det kanske 5 min åt gången, sen blev det bara en gång per natt när han var typ 6 mån. sen åt han ju på natten tills han var 9 månader, har hört att de egentligen inte behöver mat på natten efter att de är 6 månader, utan att det blir mer som en vana. för att sluta hade vi ett par skitjobbiga nätter då wilmer fick skrika och skrika och inte fick någon mat, men till slut fattade han vinken och nu sover han hela nätter ;)



ledsen för er skull med lägenheten :( men dwet löser sig! Nino mår ju bra bara han är med er!

2010-10-07 @ 20:06:15
URL: http://ungfamilj.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ah, men de är ju ofta inte så hungriga när de får ersättning, det mätter väl bättre och längre :)

Ang. hans kläder så ska jag kolla med Mathias om han vill göra sig av med det, det är så fint så jag vet inte om vi kanske vill spara det till nästa bebbe eller ha det som minne! Men om vi inte vill sälja det så får ni såklart låna det! Det ända dåliga med brallorna är att de är så vida! Det är strl 62 men mer som 68 typ! Wilmer hade en klänning med blåa band i körkan och finkläder i typ tio minuter efteråt, han var febrig så han fick ha myskläder sedan istället, det blev så varmt! :)

2010-10-08 @ 17:42:39
URL: http://ungfamilj.blogg.se/
Postat av: Helena

nattamma kan man göra så länge man vill men jag tror att det rekommenderas iallafall minst till barnet är 4-6 månader, äter ju enbart bröst eller ersättning tills 4 månaders ålder när man börjar med smakisar. kan klara sig helt på pure+ välling/ersättning efter 6 månaders ålder. tycker du ska ta upp med bvc och få böcker om ämnet.

2010-12-02 @ 08:49:56
URL: http://viggo2008.blogspot.com/
Postat av: Helena

kom en sak med att han vill äta varannan timme, kan vara en tillväxt fas som kräver mer mat eller kanske du kan prova ge nappen, kanske bara vill suga tutten för din närhet och myset inte för att han är hungrig. prova dig fram. lycka till.

2010-12-02 @ 08:54:23
URL: http://viggo2008.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0