lider med denna tjej

för er som orkar läsa


Bröllopsmorgonen.
av Energy @ 22:27

Vaknade klockan 9 på morgonen och kände mig så lycklig, glad och förväntansfull. Sen kom stressen över mig, fanns saker kvar som ännu inte var gjorda. Kände mig dock lycklig över att festprogrammen hade löst sig, dom är ju den viktigaste detaljen till festen förutom musik och brudpar. Så jag steg upp, pussade min brudgum och begav mig till mamma för att fixa till det sista. Min älskade lillasyster hade somnat mitt i allt dagen innan så hon hade inte kunnat göra musiklistan. Och det är ju fullt förståeligt med tanke på hur mycket vi fixade och donade kvällen innan. Hahaha.

Kom på att jag inte messat adressen till magdansösen ännu och bestämde mig för att göra den när jag var klar med alla sysslor, det var ju jätte många timmar kvar innan hon skulle uppträda också, så det fanns ju tid. Satt och skrev ned bordsnr och vilka som skulle sitta vid olika bord på vackra lappar (Save the date korten som hör till inbjudningskorten vi skickade ut), det blev så himla lyckat! Bord 1 höst upp och så namnen under. Placeringen skulle dom ju ändå se när dom kom dit så det var onödigt att skriva stolsnr på korten. I samma veva dog min mobil, kände lite lätt panik men tänkte samtidigt att jag får ta alla telefonärenden hos frissan där jag kunde låna någon annans mobil.

Kollade på klockan och insåg att om 30 min skulle jag få manikyr, men det hade jag ju inte tid till. Så jag bestämde mig för att min syster Malin skulle få det istället, kändes som en snäll gåva till henne. Hon behöver få många gulliga saker här i livet. Så jag sa att hon kunde ta pengar ur min väska och gå dit. Tio minuter efter min tid börjat så ringer det, så jag svarade stressat. Det var hon som skulle göra min manikyr... Hon undrade vart jag var. Jag blev förvirrad som aldrig förr och sa att min syster skulle komma istället för mig. Hade hon inte dykt upp? Nej det hade hon inte, ingen var där. Så jag sa att hon skulle komma in och betala tiden "jag" upptagit iaf, så hon inte förlorade nån inkomst för dagen. Hon hade nämligen skjutit upp ett jobb bara för att jag skulle få vackra naglar till min dag. Jag sätter mig och ringer min syster. Inte ett svar... Rusar ned till min väska och tänkte att jag får väll åka dit själv och betala, men då ser jag att hon hade tagit med sig hela plånboken. Jag hade nu fullkomlig panik och ville bara skrika. Satte mig utmattad i mammas trappa och bara stirrade framför mig, visste inte riktigt hur jag skulle lösa det här problemet med den ilskna manikyristen..

Det ringde igen och jag bad min syster svara och säga att jag inte kunde prata. Men manikyr tanten verkade inte riktigt förstå att jag var upptagen med mina sysslor. Så hon gav mig syster en utskällning och avslutade med att blivande fru Nyström var så jäkla låg och inte mycket värd.

Räknade alla kort och lappar och stoppade ned cigarrer, placeringskorten, wishingtreekorten, bordskorten som vi skulle fästa på tavlan så alla såg vilket bord dom skulle sitta vid i en påse att ta med till bruks cluben. Jag skulle placera ut allt sånt innan jag gick och duscha och sen vidare till till frisörskan. Så kom Peder och hämtade mig och Madeleine för nu var det bråttom!!
Jag skulle vara hos frissan om 40 min, så det var bara att springa ut till bilen. Och musiklistan var fortfarande inte gjord! Så vi bestämde att Jocke och brorsan skulle göra den. Då får Madeleine ett samtal om att dom inte skulle hinna ordna festprogrammen för att biblioteket hinner stänga. - Huh, biblioteket? Skulle dom inte göra det hemma hos sig? Tänkte jag. Och hamnade i upplösningstillstånd, hysteri har en tendens att få en att inte tänka klart.. Men det är ingen riktigt bröllopsfest utan festprogram med roliga vitsar i, lite info om brudparet, menyn och många visor som alla kan sjunga med i. Så Peder kom på att vi fixar det på Bruks cluben. Då lugnade jag mig igen och sa att dom kunde slänga i några visor och roliga historier iaf så att det blir lite som ett riktigt festprogram.

Vi kom fram till Bruks cluben och gick in i matsalen, det första jag gjorde var att lägga ut Bennys, Peders och min svärfars special cigarrer på deras platser. Det var det viktigaste för mig, haha.
Men sen började alla stressa upp sig och tjatade att jag måste duscha..
- Nej jag tänker inte duscha innan allt är klart på borden. Jag vägrar! Svarade jag och fortsatte med mitt.
- Men vi gör det medans du duschar. Sa alla då.
- Lovar ni? För det är super viktigt att det blir rätt! Jag sket i allt annat just då, borden var så viktiga för mig, jag har ju ändå lagt ned 24/7 på min planering i flera månader. Då vill man inte lämna nått till slumpen..
- Ja vi lovar, gå och duscha nu.
Vår toastmaster började ordna våra provisoriska festprogram och jag gick till vårt rum och duschade och kände mig ganska nöjd över att allt verkade lösa sig.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0