sommar eller vinter. vad sägs om höst??

Two and a half men är på tv. dom är så roliga och "lilla" jake är så söt haha.
Jag tror att jag måste vara en släkting till einsteion för ibland är jag faktiskt väldigt smart. Hör och häpna! jag har kommit på den perfekta tiden. fast det gjorde jag för ett bra tag sen, men min arbetskamrat påminde mig om min briljanta idé idag igen.

Såhär är det. Varje sommar och varje vinter drar vi fram respektive tillbaka klockan 1 timma. Varför inte bara låta klockan vara mitt i mellan tiderna året om. Alltså skulle vi dra fram klockan en halv timma nu igen eftersom vi drog tillbaka tiden i söndags. Då slipper man ju hålla koll på om man skall flytta fram eller tillbaka och vilken dag man skall göra det. Så en och samma tid hela året.

Nu lär ju inte detta ske för att lilla Caroline i Vallda har kommit på detta. Sånu har jag ett tips till er förvirrade själar där ute.

På sommaren ställer vi fram utemöblerna (även klockan) och på vintern tar vi tillbaka utemöblerna (tillbaka med klockan 1 timma). Smart va? Jag hade svårt att minnas detta förr så då lärde jag mig denna historian =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag blir bitter när folk är korkade, såä r det bara=)

2009-10-27 @ 08:25:55
Postat av: Floosan

Godmorgon, hoppas du får en toppen dag!

2009-10-27 @ 09:46:39
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0