diskution

I engelskan har jag skrivit om abort För/Mot/egna åsikter.
Jag har alltid varit för. Jag har själv gått igenom en när jag var 17, då med tvillingar. Jag har aldrig sätt det som en människa när man gör abort i t. ex vecka 8. Många kallar det för en cellklump eller liknande. Men nu när jag har fördjupat mig i detta hemska ämne vet jag inte vad jag tycker längre. Jag vet i alla fall att jag aldrig någonsin kommer att göra en igen. Jag är vuxen och får stå för mina "misstag". Jag har tak över huvudet och mat på bordet.

Har någon av er vart inne på sidan abortnej.se?? Om ni är väldigt känsliga så gå inte in där. Många hemska bilder. Visste ni att man kan se ett ben, små söta fötter och händer komma ut i vecka 8?? I vecka 8 kan man fortfarande göra medicinsk abort som tydligen skall vara det värsta för fostret. Med medicinsk abort får man äta ett piller och så ett vaginalt sen blöder man ut fostret i klumpar. Vid en strapning kan man gå mycket längre innan man måste göra abort fram till vecka 13 kan man göra detta.

Visste ni att i snitt har en kvinna gått igenom 8-15 aborter innan hon fyllt 30. Det handlar ju bara om oansvar. Jag tycker det är bra med abort vid incest eller vid våldtäcksfall. För vissa funkar inte preventivmedel och då e det väl också bra men att använda abort som preventivmedel är helt fel!

Visste ni att 40 dagar efter befruktning så kan man mäta hjärnfrekvens på fostret. Många menar på att den fattar ju inget ändå men det gör den egentligen. Denna debattfråga handlar i slutändan om mänskliga rättigheter om man läser på abortnej.se hemsida. Vi slåss för våra rättigheter men vad har den lille i magen för rättigheter. Den kan inte få sin talan förd men har lika stora rättigheter som oss ändå.

Att abortera på grund utav handikapp är också ganska fel. Alla människor är lika värda! Läs mer om alla dessa frågor o svar på deras hemsida. Kanske att jag ändrat syn sen jag fick eget barn. Barn är verkligen LYCKA
Som sagt jag står mitt emellan dessa sidor



Vart står du?

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Intressant, vad berörd man blir av det du skriver....

Tror inte jag skulle klara av att gå in på den sidan.... KRAM

2011-11-24 @ 11:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0