mustig fläskfilepanna

gårdagen bjöd på lek hos vicky och barnen. b har vart hemma från dagis då de har haft lite kräksjukevarning där.
gjorde så himla god middag igår så tänkte bjuda med mig av receptet. jag serverade med matvete till

Ingredienser
* 400 g fläskfilé
* 1 msk Arla® Smör-&rapsolja
* 2 tsk vetemjöl
* 3 dl matlagningsgrädde
* 1 tsk kinesisk soja
* 1⁄2 tsk balsamvinäger
* 1 tsk konc svartvinbärssaft
* 1 krm timjan
* 1 tsk stötta enbär
* 1 st köttbuljongtärning
* 1 dl torkade tranbär
* 2 msk grovhackad färsk timjan

Gör så här:
Skär köttet i skivor. Stek dem i smör-&rapsolja i en panna ca 2 min per sida. Strö över mjölet och tillsätt övriga ingredienser utom tranbär och timjan. Rör om ordentligt och låt koka 3-4 min Strö över tranbär och timjan.




Kommentarer
Postat av: Virre

Lät väldigt gott. Vi åt sambalkycklingen som ni fick t mellon.... Finns kvar så det blir favorit i repris idag. Gott gott.

2013-03-22 @ 11:30:16
URL: http://enlivsnjutare.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0