husmor

ja livet är inte alltid lätt, jobba tio timmars pass denna veckan plus laga julgodis. Just nu står knäcken på spisen och igår gjorde jag rocky road, den absolute godaste!!

Rocky Road
600 gram mörk choklad ( man kan välja efter smak, Jag brukar blanda)
2 påsar dumlekola
2 nävar minimarshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen i vattenbad. Blanda ihop chokladen med resten av ingredienserna, Bred ut smeten i en form (jag använder ugnsplåt) ca 3 cm tjock. LÅt stelna i kylskåp innan du skär den i bitar.


bilden är lånad av min vän Caroline

Kommentarer
Postat av: 18 år och gravid

Ja det gör vi! :)

2009-12-23 @ 00:11:30
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Malmöbo

Mums! Tänkte fråga dig ang. receptet på din rocky road (fick ju den i fjol på nyårsafton). Bara så god! Hoppas ni får en mysig nyår :) Kramar



Gott Nytt År!

2009-12-28 @ 15:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0